Abonnement nazorg

Indien u via ons kantoor een hypothecair krediet heeft afgesloten heeft dit hypothecaire krediet een looptijd van meerdere jaren

Volgens de wet zijn wij u verplicht standaard nazorg te bieden. Deze basis nazorg is zeer beperkt en vaak niet toereikend. In veel gevallen is het raadzaam om een aanvullend nazorg abonnement aan te bieden.

Wij bieden nazorg abonnementen in 3 varianten GOUD ZILVER BRONS

Hieronder leest u wat deze nazorg abonnementen inhouden.

De diensten die wij binnen deze nazorg abonnementen kunnen aanbieden gedurende het bestaan van de hypotheekovereenkomst hebben betrekking op:

  1. De schadeverzekeringen die met de woning verband houden.
  2. Het onderhoud van de vermogensopbouwproducten, levensverzekeringen en betalingsbeschermers die in het kader van het hypothecaire krediet zijn afgesloten.
  3. De door u afgesloten hypotheek.

Voor de goede orde wijzen wij erop dat deze afspraken alleen betrekking hebben op de diensten die wij aan u verlenen. Met betrekking tot het hypothecaire krediet zelf heeft u een overeenkomst gesloten met de geldverstrekker. Op deze hypotheekovereenkomst zijn andere voorwaarden van toepassing. Ditzelfde geldt voor de schadeverzekeringen waarvoor u een overeenkomst afsluit met een of meerdere verzekeringsmaatschappijen.

Voor wie is het abonnement bestemd

Nadat het abonnement is afgesloten hebben de volgende personen recht op de dienstverlening die in het abonnement is omschreven:

  • De consument die het abonnement heeft afgesloten;
  • Diens partner met wie hij samenwoont.

Varianten in omvang dienstverlening

Niet elke cliënt heeft behoefte aan dezelfde dienstverlening. Wij geven u daarom de keuze uit drie vormen van dienstverlening. Dit zijn verschillende abonnementsvormen met ieder zijn eigen onderdelen. Ter onderscheiding noemen wij deze varianten brons, zilver en goud. Hierbij is brons de variant met een beperkte dienstverlening en goud de variant met de meest uitgebreide dienstverlening die wij u kunnen bieden.

Samenvatting onderdelen dienstverlening

Hieronder ziet u een overzicht van de drie varianten van dienstverlening die wij aanbieden. Per variant treft u een korte omschrijving aan van de inhoud van de verschillende onderdelen van het betreffende abonnement. Een meer uitgebreide omschrijving van de onderdelen van het abonnement kunt u HIER nalezen

SchadeverzekeringenBronsZilverGoud
Advisering Schadeverzekeringen   
Inventariseren van de verzekerbare risico’s op het gebied van particuliere schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning die nu nog niet zijn verzekerdNeeJaJa
Marktanalyse van de verzekerbare risico’s met betrekking tot uw woning die al zijn verzekerdNeeJaJa
Advies om wel of geen aanvullende verzekeringen met betrekking tot uw woning af te sluitenNeeJaJa
Bemiddeling Schadeverzekeringen   
Onderzoek naar de kwaliteit van de voorwaarden van de schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning en de hoogte van de premie van aanvullend te verzekeren risico’s en ons advies daaroverNeeJaJa
Verzorgen van voorlopige dekkingen met betrekking tot de schadeverzekeringen tot uw woning indien wenselijk en nadrukkelijk met u afgesprokenNeeJaJa
Verzorgen van de aanvraag van de nieuwe schade- verzekeringen met betrekking tot uw woning en de bewaking van termijnenNeeJaJa
Verzorgen van de communicatie met de verzekeringsmaatschappijen waarbij schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning moeten worden opgezegd of worden aangepastNeeJaJa
Bewaking tijdige ontvangst verzekeringsdocumenten van de schadeverzekeringen met betrekking tot uw woning en controle of inhoud conform onze aanvraag isNeeJaJa
Beheer Schadeverzekeringen
Archivering van de particuliere schadeverzekeringen met betrekking tot uw woningNeeJa, mits via ons kantoor afgesloten Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Periodieke controle of bestaande verzekeringen nog passen bij uw omstandighedenNeeJa, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 4 jaar Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen eens in de 2 jaar
Online overzicht bestaande schadeverzekeringen met betrekking tot uw woningNeeJa, mits via ons kantoor afgesloten Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Ondersteuning bij schade Schadeverzekeringen
Ondersteuning bij invullen schade aangifteNeeJa, mits via ons kantoor afgesloten Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Benoeming indien wenselijk van contra expertiseNeeJa, mits via ons kantoor afgesloten Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Overleg met verzekeringsmaatschappij en bewaking termijnenNeeJa, mits via ons kantoor afgesloten Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Controle juistheid standpunten verzekeringsmaatschappijNeeJa, mits via ons kantoor afgesloten Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Vermogensopbouwproducten, levensverzekeringen en betalingsbeschermersBronsZilverGoud
Beheer vermogensopbouwproducten, levensverzekeringen en betalingsbeschermers   
Archivering van de documenten inzake de vermogensopbouwproducten waaronder levensverzekeringen en betalingsbeschermers met betrekking tot uw woningNeeJa, mits via ons kantoor afgeslotenJa zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Online overzicht bestaande vermogensopbouwproducten waaronder levensverzekeringen en betalingsbeschermers met betrekking tot uw woningNeeJa, mits via ons kantoor afgeslotenJa zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Onderhoud vermogensopbouwproducten, levensverzekeringen en betalingsbeschermers   
Periodieke controle of de bestaande vermogensopbouwproducten waaronder levensverzekeringen alsmede betalingsbeschermers met betrekking tot kosten en rendement zich ontwikkelen conform de verwachting ten tijde van het adviesNeeJa, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 2 jaarJa zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen eens in de 2 jaar
Periodieke controle of wijzigingen in uw persoonlijke situatie het wenselijk maken de bestaande vermogensopbouwproducten waaronder levensverzekeringen alsmede betalingsbeschermers aan te passenNeeJa, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 2 jaar Ja zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen eens in de 2 jaar
Het verzorgen van het doorvoeren van door u gewenste wijzigingen met betrekking tot de bestaande vermogensopbouwproducten waaronder levensverzekeringen alsmede betalingsbeschermersNeeJa, mits via ons kantoor afgeslotenJa zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Ondersteuning bij claim op een betalingsbeschermer   
Ondersteuning bij invullen schade aangifte betalingsbeschermerNeeJa, mits via ons kantoor afgeslotenJa zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Overleg met verzekeringsmaatschappij en bewaking termijnenNeeJa, mits via ons kantoor afgeslotenJa zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
Controle juistheid standpunten verzekeringsmaatschappij NeeJa, mits via ons kantoor afgeslotenJa zowel bij ons als bij derden afgesloten verzekeringen
HypotheekBronsZilverGoud
Beheer hypotheekovereenkomst   
Archivering van de documenten inzake de hypothecaire kredietovereenkomst met betrekking tot uw woning die via ons kantoor zijn geslotenJaJaJa
Online overzicht bestaande hypotheekovereenkomst, met betrekking tot uw woningJa, mits via ons kantoor afgeslotenJa, mits via ons kantoor afgeslotenJa zowel bij ons als bij derden afgesloten
Onderhoud hypotheekovereenkomst   
Informatie over relevante veranderingen van algemene aard op het gebied van sociale of fiscale wetgeving voor zover in het algemeen van belang voor consumenten met een hypothecair kredietJaJaJa
Periodieke controle of het bestaande hypothecaire krediet nog passend is bij uw actuele persoonlijke situatieJa, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 4 jaarJa, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 2 jaarJa zowel bij ons als bij derden afgesloten eens in de 2 jaar
Advies en verzorgen aanpassing bestaand hypothecair krediet als gevolg van wijzigingen in uw actuele persoonlijke situatieJa, mits via ons kantoor afgesloten Ja, mits via ons kantoor afgeslotenJa zowel bij ons als bij derden afgesloten
Periodieke controle hoe bestaand hypothecair krediet zich verhoudt tot actueel aanbod van geldverstrekkersJa, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 4 jaarJa, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 2 jaarJa zowel bij ons als bij derden afgesloten eens in de 2 jaar
Bemiddeling bij oversluiten bestaand hypothecair krediet naar nieuw hypothecair krediet indien dit door wijziging in uw persoonlijke situatie en/of ontwikkelingen in het actuele aanbod van geldverstrekkers voor u passend isJa, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 4 jaarJa, mits via ons kantoor afgesloten eens in de 2 jaarJa zowel bij ons als bij derden afgesloten eens in de 2 jaar
Advies over te kiezen renteperiode bij verstrijken renteverval periodeJa, mits via ons kantoor afgesloten Ja, mits via ons kantoor afgeslotenJa zowel bij ons als bij derden afgesloten eens in de 2 jaar
Voorafgaand aan het moment waarop de hypotheek moet worden afgelost, bespreken wij op welke wijze deze aflossing het best kan geschieden.Ja, mits via ons kantoor afgesloten Ja, mits via ons kantoorJa zowel bij ons als bij derden afgesloten
Aanvullende dienstverleningBronsZilverGoud
Verzorgen van aangifte en voorlopige teruggave IBNeeNeeJa
Verzorgen jaarruimte berekeningNeeJaJa
Ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid in het geval van scheidingNeeNeeJa
PrijzenBronsZilverGoud
Maandelijkse kosten inclusief BTW€ 19,95€ 29,95€ 39.95
Betaling per jaar 10% korting   

Nazorg op urendeclaratie

Als u geen nazorg abonnement heeft helpen wij u alsnog graag verder, echter zal dit geschiedden op uren declaratie voor zover dit niet valt onder de basis verplichte nazorg.

De kosten van de door u gekozen dienstverlening voor nazorg worden aan u gefactureerd op basis van een urendeclaratie. Voordat wij onze werkzaamheden zullen starten zullen wij een calculatie maken van de kosten. In 2022 bedraagt ons uurtarief € 100 exclusief BTW.

Duur van het abonnement

Deze overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van 12 maanden en eindigt derhalve één jaar later. Twee maanden voor de einddatum informeren wij u per e-mail of schriftelijk dat het abonnement gaat eindigen. Indien wij binnen 1 maand voor het einde van de overeenkomt geen opzegging van u  hebben ontvangen per brief of per email, gaan wij er vanuit dat u het abonnement wilt voortzetten. Wij verlengen dan het abonnement stilzwijgend voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment is het abonnement voor u en ons dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand.

Deze basis nazorg houd in

  • Vragen beantwoorden over het oorspronkelijke advies.
  • Informeren over nieuwe wetgeving en de invloed daarvan op uw verzekering of hypotheek.
  • Controleren of het kapitaal wordt gehaald bij een kapitaal verzekering met een doelkapitaal (beleggingsverzekering)
  • Belastingvragen beantwoorden, bijvoorbeeld over aftrekbaarheid van het afgesloten product.